Het is lekker weer. ’s Ochtends vroeg en je loopt in het centrum van Groningen. Terwijl je langs een nog dichte roldeur loopt zie je hier rook onder vandaan komen. Brand! Je belt direct 112 voor de brandweer. De brandweer is in no time ter plaatse & blust zonder al te veel problemen de hele boel. Gelukkig maar!
Of toch niet… De bedrijfseigenaar en tevens verzekerde via Douma Assurantiën, komt aan in zijn bloemenwinkel die er normaliter tip top uit ziet, maar nu… Hij komt aan in een grote ravage met flinke rook- en roetschade. De bedrijfseigenaar die het liefst zo snel mogelijk weer open wil, belt Douma voor hulp. Wij als uw adviseur bellen op onze beurt direct naar calamiteitendienst van de verzekeraar. Deze hulpdiensten staan 24 uur per dag klaar voor calamiteiten.
Binnen 1 uur na de melding staat de calamiteitendienst projectmanager op de stoep van de bloemenwinkel voor een eerste inventarisatie. Met het prachtige weer wil de eigenaar zijn winkel koste wat kost voor het einde van de dag weer open hebben. Anders betekent het naast de vervelende rook- en roetschade ook nog eens omzetverlies en reputatieschade voor de winkel.
Samen met het personeel van de bloemenwinkel en een ploeg reconditioneerders van de calamiteitendienst gaat een hele club mensen aan het werk en wordt alles op alles gezet om aan de wens van de ondernemer tegemoet te komen. Binnen een recordtijd is iedereen ter plaatse om de schouders eronder te zetten en om 14.30 uur wordt een schone winkel zonder roetvervuiling opgeleverd en is van vervolgschade geen sprake meer.
Omzet verlies en verdere schade zijn gelukkig tot het minimum beperkt gebleven door het snelle handelen van alle mensen die betrokken waren. Zo zie je maar dat het altijd draait om mensen en daar zijn wij blij mee! Laat u dus goed voorlichten met ons advies, zodat u geholpen wordt wanneer het echt nodig is!
Mail met Ruud, Chris of Geert-Jan om uw mooie bedrijf te voorzien van goed verzekeringsadvies.